امیـد
امیـد
نوشته شده در تاريخ شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط امید کنکاش |

2- خلاء رسانه یی

3- نبود]درمانگاه ها و مراکز بهداشتی

4- بی کاری و عدم اشتغال

هرچند اگر بخواهیم به تفصیل و جزییات روی مشکلات و دشواری های جوانان و بانوان این استان بحث کنیم، به سادگی صدها مورد را می توان فهرست کرد، اما دریک بررسی گذرا و نگاه کلی به چهار مورد فوق بصورت مختصر نظر می  افگنیم؛

1-نبود مراکز علمی و فرهنگی: بدون مبالغه همان گونه که بدخشان از کوه های بلند بالا و سر بر فلک و سبزه زار های بهشت نشان بر خور دار بوده و این مناظر سیمای زیبای این د یار را تزیین بیشتر نموده و آراسته است؛ جوانان و بانوان بدخشانی از استعداد و توانمندی های خارالعاده ای نیز برخوردار اند و اگر برای هر بدخشانی زمینه ای از زمینه ها فراهم گردد، در آن پهنه  می تواند از خود سازندگی و خلاقیت تام و تمام نشان دهید، اما از چیزی که بانوان و جوانان فرهنگ دوست و دانش پرور این خاکستان رنج می برند همانا  نبود مراکز علمی و فرهنگی مانند دانشگاه ها، مجامع علمی و دانش سرای ها  به شیوه های عصری آن می باشد، هرچند بدخشانی ها درسطح کشور افتخار فرهنگی ترین و فرهیخته ترین آدم های فرهنگی را درحال حاضر  دارند، اما اخیراٌ  از اثر بی تفاوتی دولت مداران ،کشمکش ها و تضاد های سیاسی حکومت سواران و زد و بند های باطل نخبگان سیاسی و فرهنگی این سرزمین کهن  که البته  بیشتر این روشنفکران و نخبگان درلاک های سیاسی گیرمانده و سوار مرکب سیاست شده اند،  صدمه و آسیب های زیادی را از این بابت قشر جوان این ولایت  متحمل  و متقبل شده است.

2- خلای رسانه یی: با تأسف و درد وا ندوه فراوان! با آنکه انبوهی از شعرا، نویسندگان و خامه پردازان نو جوان و کهن سال را بدخشان در سینه اش داشته  و می پروراند، اما عدم حضور رسانه های جمعی ، مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه ها و مجلات علمی، فرهنگی و خبری از مشکلاتی است که قشر جوان این استان از نبود آن رنجور اند. از سوی دیگر  رویدادها و پدیده های زیادی رخ می دهند که الزاماَ باید مصور و مرقوم شده و به تصویر کشانیده شوند، اما از اثر کم رنگی و عدم مراکز و نهاد های قوی اطلاع رسانی همواره   این گون اتفاقات و صدها پدیده ی مهم دیگر از چشم رسانه  ها مکتوم و پوشیده می مانند.

3- نبود مراکز بهداشتی: نبود بیمارستان ها ،درمانگاه ها و مراکز بهداشتی از دیگر مشکلاتی است که مردم این ولایت، به ویژه قشر  بانوان هنگام بیماری های اصطراری به آن رو به رو می باشند.

اگر یک نگاه عمومی به وضعیت و فضای کنونی بدخشان بیاندازیم، به صراحت روشن و هویدا می شود که کوچکترین زمینه های رفاهی و آسایشی در مقایسه با برخی از ولایات با توجه به جایگاه  فرهنگی و افتخارات تاریخی که این استان باستانی دارد،  برای جوانان، روشنفکران و بخصوص برای  خانم ها درا اینجا وجود ندارد. عدم دست رسی  و گاهی دوری مراکز بهداشتی از شهرستان ها  سبب می شود که مریضان و بیماران در نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: